“Dia Cuma Ambil Kesempatan Lepaskan Diri Dari Menjaga Anak2 nya Masa Dalam Pantang” Sebab sebelum ni tak pernah langsung dia benarkan anak2 nya datang duduk bersama suami

Foto sekadar hiasan

Salam admin..minta siar kisah ini agar sdikit sebanyak  untuk minta pendapat warga KRT…. Saya mmpunyai 3 orang anak dan seorang suami yang telah brcerai dengan isteri pada tahun 2015.. sejak bercerai suami telah memberi nafkah anaknya dua orang yang berumur 8 dan 5 tahun pada tahun ni 2018 sebanyak rm650 sbulan…

ceritanya bermula sejak kes ujung bulan 11 tahun lepas dimana adik suami ingin membwa anak2 suami yang berada di kedah datang untuk duduk bersama ayahnya di n9 pada cuti sekolah bulan 12..bekas istri nya tidak membenarkan atas alasan nanti dia tak dapat duit nafkah anak.. dan bila kami dapat tahu duit yg di beri suami untuk anak2 digunakan untuk membyar duit AIM (amanah) oleh bekas istri nya pada stiap minggu.. bekas istri telah meminjam duit amanah utk brkahwin pada tahun 2017 kerana tidak bekerja.. jadi suami telah stop kan duit nfkah anak dan mngambil anak permpuannya berusia 8thun duduk dengn kami dan sekolh disini..kebetulan bekas istri pon dah bersalin dan dah abis pantang bulan 2 baru ni.. manakala anak yang seorang lagi duduk bersama bekas istri..

bekas istri nya membnarkan anak perempuan nya ni duduk dengan kami bagi abih thun ni saja.. lepas tu dia nak amik balik anknya…bagi saya dia cuma amik kesempatan untuk lepas kan diri dari menjaga anak2 nya masa dalam pantang sahaja sebab sebelom ni tak pernah langsung dia benarkan anak2 nya datang duduk bersama suami… ank2 nya dtg sni ujung bulan 12 aritu ditemani adk suami .. bila dah start skolh adkk suami pon blik ke kedah semula di ikuti anak suami yang seorang lagi kerana rindu kan mak nya..

bila mlihat keadaan anak2 suami masa mula2 sampai tidak padan dengn duit belanja yang di berikan setiap bulan dengan keadaan baju koyak badan kurus kering dengan rambut berkutu berak penuh cacing… saya pon tak tahu macam mana mak budak ni menjaga ank2 dia sampai jadi sedemikian rupa padahal duit nafkah anka2 cukup suami bagi ..nak tanya pendapat warga KRt patot ke suami menyerahkan smula ank prmpuan duduk bersama bkas istri..?

Tq…hrap dpt bg pndapat yg murni2 je la ye..jgn nk mngecam je kje..hahaha..✌

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber: KRT